2016. feb 13.

Hajó lesen

írta: DDQ
Hajó lesen

"Navigare necesse est." "Hajózni muszáj".... vagy legalább nézni...

dscf2345.JPG

A Mercur flotta nagy munkában volt, itt a 201-es tolja lefelé uszályát,  Tökölnél

Gyerekkorom meghatározó olvasmányai voltak a hajós témájú könyvek (persze, csak a Tüskevár után). Sokat álmodoztam arról, hogy matróz leszek egy vitorláson, vagy kapitány egy gőzösön. Kamaszkoromban már megtettem az első lépést, s jelentkeztem a Lékai János Hajózási Szakközépiskolába, és már látni véltem magam a sikeres felvételi után, amint egy tengerjárón szolgálok. Az el sem kezdődött tengeri kalandozásaimnak a családi kupaktanács vetett véget, így a hajózás - ilyen szinten - csak álom maradt. Szerencsére a hajózás iránti szeretetem és az érdeklődésem megmaradhatott a mai napig. Amikor (és amivel) csak tehetem, vízre szállok Megszereztem a kishajó vezetői engedélyt, s mindig lesem, mi történik a vizeinken, járjak akár a Ráckevei ágon, a Tiszánál, vagy a Balatonnál, s nem utolsó sorban az örök kedvencnél, a Dunán.

A minap kihasználtuk a jó időt, s kiugrottunk a Duna partra. Tökölön kezdtünk, s parti sétánkat Budafokon fejeztük be. A partról szépen rálátni a Szabadkikötő előtti horgonyzóhelyekre, s a hajóforgalomra. A jó időnek hála, volt mit nézni.

dscf2366.JPG

Kis hajó, nagy munkában . A Nick biztosítja az átkelést.

dscf2376.JPG

A Partenstein felfelé igyekszik.

dscf2395.JPG

A kikötő, egy másik Mercur, az Unterfranken, és a Sandra W. ép rakodás alatt.

dscf2396.JPG

Vegyes rakomány, néhány gépjármű is van a fedélzeten.

dscf2397.JPG

Itt is van alkalmi parkoló.

dscf2398.JPG

A 204-est a sodrás mozgatta el az uszálytól.

dscf2412.JPG

Az Antonia gyors menetben, autót Ő is visz.

dscf2414.JPG

Megtermett egy jószág, a Sandra rakományát teherautókba tölti.

dscf2420.JPG

Az Antonia lassan eltűnik az ezüstös folyóháton úszva.

dscf2429.JPG

Míg a Mercurék nyüzsögnek, a Kőszeg és az Erkel, valamint a Rendező I. pihen.

dscf2430.JPG

De itt pihen a Körös és a Tisza is.

dscf2445.JPG

A 102-es Mercur is megérkezett.

dscf2469.JPG

A kikötő a mauzóleumtól nézve. Jól látszik a konténerhegy.

 https://www.youtube.com/watch?v=kPMiXpkuLqQ

Szólj hozzá

Hajó Horgony TTS LINE Mercur 204