2016. ápr 30.

Itt a jó idő, ki a vasat a garázsból!

írta: DDQ
Itt a jó idő, ki a vasat a garázsból!

psx_20160430_161709.jpg

Az első napsugarak a garázs homálya után

Ottó, az 1965-ben született T5-ös, ma végre kikerült a garázsból. Letörölgettem róla a port, s csináltam egy kis állapotfelmérést. Kezdetben az volt a tervem, hogy kap egy teljes felújítást. Azért nem restaurálást mondok, mert Maróti úrnál tett látogatásom óta tudom, az sokkal komolyabb dolog, mint képzeltem. S az ott eltöltött idő alatt, a hallottak alapján úgy döntöttem, hogy marad abban az állapotban, ahogyan hozzám került. Így nem lesz újra krómozva, festve, generálozva....mert akkor már nem az a motor lenne. Csak esztétikai módosítások és üzembiztonsági javítások érik majd. Ottó így is üzembiztos, s bár nem tökéletes állapotú, de nekem tetszik. Van rajta rozsda, horpadás, vakuló króm...

psx_20160430_161855.jpg

A tank festése matt már, a gumipárna kicsit eláll

psx_20160430_161938.jpg

A doboz zárja hiányzik, tervezem a pótlást

Az idők során kapott új üléshuzatot, mert a régi szétrepedt. Kormánymarkolatokat, egy új kilométer órát, mert a régi atomjaira esett belül. Egy bowden garnitúrát, s pár apróságot. Tervezek pár szépészeti beavatkozást a kipufogókon és felniken, mert azok már lassan vállalhatatlan rusnyák. De hiába van csilli új króm fényszórókeretem hozzá, az már túl szép lenne a kopott lámpatesthez.

psx_20160430_162016.jpg

A hibás tömítéslakhelye, és a berúgókar gumijának helye

psx_20160430_162142.jpg

Minden a helyén, a kormányzár kulcsokkal egy dobozkában pihen

Az állapotfelmérés végén benzincsap kinyit, szívató kihúz. Gyújtás nélkül háromszor átforgat, gyújtás rá és.....

A következő rúgásra szépen elindul. Jóízűeket böfög a kékes füstből, öblös hangon pöfög. Tavaly nyár óta nem hallatta a hangját, de minden erőlködés nélkül kel életre. Lassan bemelegszik, lepróbálom a világítást, féklámpát, reflektort. Minden működik, kürtök szólnak. De nini, a kipufogó nem csak ott füstöl ahol kellene. A könyök és a hengerfej találkozása szelel. Szétszedem, s lám, semmivé vált a tömítés. Ha már megbontottam leszedem az egész csövet, letakarítom. Aztán megy vissza a gép a garázsba, amíg új tömítést szerzek. De aztán, jön az első gurulás!  

psx_20160430_162239.jpg

Ez szerintem nem eredeti, de jól áll a sárvédőnek

psx_20160430_162059.jpg

Elfogult vagyok, de nekem szép a vas

psx_20160430_162323.jpg

Sajnos a próbaút elmarad

Szólj hozzá

Pannónia Veterán