2016. aug 17.

Itt a jó idő, ki a vasat a garázsból! II. rész

írta: DDQ
Itt a jó idő, ki a vasat a garázsból!   II. rész

psx_20160526_115839_medium.jpg

Nagyon csupasz, így kipufogó nélkül 

A történet ott maradt abba, hogy leszedtem a kipufogókat. Gyalázat volt, amit találtam. Rommá égett tömítés, törött, levágott végű hangtompító.Tömítést viszonylag hamar szereztem, azzal nem is volt baj. De a dobok és a könyökök...

psx_20160526_115801_medium.jpg

Gyalåzatosan néznek ki, de ez van

Szépen mindent lecsiszoltam, s a dobokat is kitakarítottam. Mindkét dob vége erősen meggyalázott, még az előző tulaj által. Keret új cumóra jelenleg nincs, így maradt a barkács. Kihasználva a jó időt mindent lefújtam szép ezüstre, hagytam egy napig száradni. Másnap összeszereltem a gépet, és lepróbáltam. Minden ok, ott füstöl ahol kell, s kicsit jobban is néz ki. Az Ocskay könyvben láttam, hogy milyen kipufogó való a gépre. A beszerzés lehetősége a távoli jövőben lakik.Sajna. Nagyon mehetnékem volt, így sisak fel és nyomás. Szépen vette a sebességeket, de aztán hármast kidobta. Ismerős hákli, ha finoman adagolom a gázt, nincs gond. De legalább van mit bütykölni. Jött a laza hatvanas pöfögés, aztán egy erős risza. Hátsó defekt...pedig már élveztem az arcomnak csapódó szelet, a mezők illatát, a gép pöfögését és a suhanást az aszfalton. Mit tagadjam, épp elkezdtem vigyorogni... Megálltam, s csak néztem a lapos hátsót. Nem volt mit tenni, kettes alapjárat, hazacammog. Ennyi volt az első gurulás.

20160608_133055_medium.jpg

Kint a håtsó, nem ment tönkre míg hazaértem

Pár napra rá, már megvolt az új belső, s apámtól örökölt gumiszerelő vasak is elől voltak. Szinte hallottam szavait, amikor régen gumit szerelni tanított. Josiet arrább tettem, hogy legyen helyem a beállóban. Egy spanifer segítségével megemeltem Ottót, majd rögzítettem. Szépen kiszereltem a hátsó kereket, birokra keltem vele. Nem hiába, az USSR feliratú külső makacs egy jószág. De én nyertem. Ha már szétszedtem rendbe tettem a hátsó féket, és körbecsiszoltam a felnit és a küllőket is. Majd egy kis szusszanást követően összeraktam a hátsót. Felfújtam, s vártam, jó lett-e? Közben ellenőriztem a tengelyt, s a könyv alapján karbantartást végeztem a hátsó fertályon. Miután rendben találtam mindent, jött az utómunka, melynek végén Ottó újra lábra állt. A fűnyíró benzinkészletéből feltöltöttem teljesen a tankot, a fű úgysem nő ebben a melegben!

20160608_125706_medium.jpg

Alkalmi szerelőállás

Indít, melegít, majd fékpróba. A kertkapu a helyén maradt, tehát fog! Sisak fel, és nyomás! Jött az öröm motorozás. Nem volt probléma, vígan kerekeztünk. Jó, a hármas néha kiugrott, de kell valami a következő alkalomra is.

psx_20160526_115707_medium.jpg

    Újra egyben, indulásra kész

Szólj hozzá

Bukósisak Pannónia Veterán