2017. máj 22.

Ezt nézd meg! Ferrari 400i Budapest utcáin

írta: DDQ
Ezt nézd meg! Ferrari 400i Budapest utcáin

20170504_085059.jpg

Itt a jó idő, s javában zajlanak a nagy autós események. De nem kell mindig elzarándokolni valamelyik neves eseményre, hogy csodát lássunk az utakon! 

A minap éppen horgászni indultam, amikor felfigyeltem erre a szépségre. Vagyis nem magára az autóra, hanem a felnikre. Elsőre az fordult meg a fejemben, hogy valaki nagyzási hóbortjában lovacskás emblémát biggyesztett a gépére. Az autót magát, nem is néztem akkor még. Aztán kicsit előrébb jött, de még ekkor is csak az volt a véleményem a hátsó lámpákat látva, hogy ez valami épített gép. Ilyen lámpák rendes autón nincsenek! Egyszer csak összeállt a kép, amikor meghallottam  a hangját! Ez bizony az. Ferrari! Sokáig nem tudtam nézegetni, mert elhúzott, én meg nem tudtam követni, más irányba fordultam...

No de mi is ez?

ferr.jpg

Az alap modell, amiből kifejlesztették az a Ferrari 365 Gt4, ebből származott a 400 és majdan a 400i. Mind elég érdekes egy gép, a 400 volt az első automata sebességváltós Ferrari. A tervezés, mint oly sok remek autó terve, Pininfarina munkája.

ferr21.jpg

A 400i tulajdonképpen a karburátoros 400-as benzin befecskendezésesre / Bosch k-Jetronic/ való átépítésével jött létre.1979 és 1985 között 1305 példányt gyártottak,ebből 883 automata  volt és 422 GT.

Motor:4,8 liter, V12, 310 Le 

letoltesaaa.jpg

Hogy ez pontosan melyik, nem tudom, de gondolom, hogy a 400i automata változata lehetett. Csodás gép, elképesztő hanggal, Budapest egyik külső kerületében....

 ferrari-365-gt4-400i-412gt-xp1210855scb.jpg

Szólj hozzá

Veterán Ferrari 400i