2017. aug 29.

Nyílt nap az Autóklubnál

írta: DDQ
Nyílt nap az Autóklubnál

psx_20170826_163532.jpg

Jellegzetes épület, előtérben a régi Sárga Angyalok

A hétvégén benéztünk a Magyar Autóklub rendezvényére, a központba. Több veterános rendezvény is volt a ebben az időpontban, valahogy sikerül mindig többet egy napra tenni. A hírdetés egész jó programokat ígért, s mivel korábban volt Autóklubos kötődésem, s jó pár emlékem is, meglátogattuk ezt a rendezvényt.
Veretes napsütés és mérsékelt tömeg fogadott a Breda József utcában. A napsütésnek nem annyira, a tömeg hiányának jobban örültünk. Az Autóklubhoz mérten nagyszabású rendezvényre számítottam, de inkább családiasnak mondanám a hangulatot.
A lényeg  - számomra - a veterán járművek voltak, s az már csak hab volt a tortán, hogy az Autóklub szervezte a napot. A belépésnél feltűnt egy gőzmozdony, nem is tudtam, hogy van itt egy, de ha van, rossz hely nem lehet! A bejárattal szemben volt a Rali rajtja, közelében rögtön pár érdekes veterán autó!

psx_20170826_171254.jpg

Hillman, egy csipet Anglia

A Hillman márka képviselői álltak a napsütésben a mozdony előtt, majd tovább haladva a versenyre érkezett autók sorakoztak. Javában zajlott a regisztráció és a rajtszámok kiosztása, közben az érdeklődők megtekinthették az autókat. A sor elején, szerintem a rendezvény legszebb autója állt, elhomályosítva minden mást: egy tűzpiros fecskefarkú Skoda illegette magát! Ragyogó festés, vakító krómok és olyan beltér… Szóval, ha ez az autó nem kap valamilyen díjat, nincs igazság!

psx_20170826_165415.jpg

Édesapámnak is volt belőle, egy kék és egy fehér

psx_20170826_165246.jpg

Bárhonnan nézzük, meseszép

psx_20170826_171037.jpg

Varázslat Skoda módra

psx_20170826_170846.jpg

Amikor még tudták a Skodánál, mi a szép

Volt ott Lada, Renault, és a fura kád-szerű NSU sem lógott ki a sorból. Akadt egy szintén makulátlan állapotú Volga is, csak a színe miatt nem nyomta el a többi autót. Motorból kevés volt, talán három, ha előkerült. Újra belefutottam egy MG B-be, a héten már a másodikba! Még mondja valaki, hogy ritka…Ez egy piros színű gép volt, s ha azt írtam a másikról, hogy adja az érzést, akkor ez egyenesen mágiát gyakorol!

psx_20170826_165838.jpg

MG B, a héten már másodszor

psx_20170826_170256.jpg

Itt még rajtszámra vár

A vezetéstechnikai pályán lelkes autósok próbálgatták magukat, s autójukat. Pörgéseik és csikorgásaik elismerést váltottak ki a nézelődőkből. Az érdekes formájú épület felé sétálva egy Mercedes csoport álldogált, kicsit kevesebb figyelmet kapva mint a többiek, pedig mutatós darabok voltak. Az épület tövében egy mini kiállítás keretében régi és új Sárga angyalok voltak megtekinthetők. Én nagyon hiányoltam a sorból egy Izst és egy Wartburgot is.

dscf2332.jpg

dscf2333.jpg

dscf2334.jpg

Vezetéstechnikai tréning


Az USA autógyártása is képviseltette magát, egy irtózatosan hatalmas Impala megjelenésével…
A meleg ellenére megvártuk a rajtot is, hogy lássuk mozogni is a veteránokat! A szervezés itt egy kicsit gellert kapott, a bejáratnál ugyanis senki nem terelgette a népet. Gyalogosok ki - be, érdeklődők autóval szintén befele, közben a versenyzők meg kifele…

psx_20170826_170524.jpg

Talán a legöregebb, egy Adler

psx_20170826_170659.jpg

NSU, egy különc megjelenésű autó

psx_20170826_170745.jpg

Amikor még a Fiatéknál is tudtak rajzolni, ilyen szépség született

dscf2379.jpg

Méltóságteljesen hömpölyög a Volga

dscf2380.jpg

Piroska is útra kel

img_2017-08-26_17-19-34.jpg

psx_20170826_163723.jpg

Skodákon kedvelt szín a piros, a rajt előtti pillanatok

psx_20170826_163920.jpg

Minden induló kínosan ügyelt a megjelenésre, mintha a szalonból jönne

psx_20170826_164104.jpg

LADA FOR EVER !

psx_20170826_164224.jpg

Az NSU hátulról, mint Jetson kocsija

psx_20170826_164356.jpg

A legkisebb is számít

psx_20170826_164519.jpg

Rajta van még mit csinálni, s biztos szép lesz

 

 

Volt egyszer egy Autóklub

 

Szigetszentmiklós, IX-es kapu, Gyári út. Gondolom, a régebbi lakosoknak ez sokat mond, főleg abból az időszakból,  amikor az Autoklub egyeduralkodó volt a vizsgáztatás terén. Itt kerültem szüleim révén közvetlen közelébe, s estem szerelembe az autókkal. S nem csak vizsgaközpont volt az a hely, hanem közösségi tér is.

Sok vidám percet töltöttem ott, s a dolgozók is legtöbbször vidáman ugratták egymást, s az autósokat is. Alkatrészek találtak új gazdára, s a rendszeresen összegyűlő szerelők itt vitatták meg érdekes eseteiket, vagy kértek éppen tanácsot egymástól. Persze, akinek az autóját megvágták, az lógó orral távozott. A vizsgasor körül téblábolva, a legtöbb autó típushibáiból egy lexikonra valót szedhetett össze az ember. A dolgozók szinte családias hangulatban, közösségként éltek, a kisebb súrlódásoktól eltekintve.

A vizsgasor mesterei nagy titkok tudói voltak, s urai a jó minősítéseknek. Volt egy két autótípus, amitől nagyon ódzkodtak. Az egyik az a Skoda volt, amelyet ha megláttak „Tarkapitykés – áttételes, egyszerűen tökéletes! „ felkiáltással fogadtak. A legtöbb autóra csak ránéztek, s tudták mi a baja. Legtöbbjükkel jó ismeretségbe kerültem, s lett pár atyai jó barátom is annak köszönhetően, hogy egy családtagom is dolgozott ott. A nagy csapat, már ahogy én emlékszem, az alábbiakból állt : Pusztai, Bogya, Nyári, Lukács, Zavadszky, Horváth, Ligeti… sajnos nem biztos, hogy mindenkire emlékszem! S az is kár, hogy páran már nincsenek közöttünk…
S a szerelők, a teljesség igénye nélkül: Noszka, Füle, Kovács, Schmidt, a Szabó testvérek, Ficzere, Razdira, Lerner, Takács…közülük sincs már meg mindenki, s van, aki már felhagyott a szakmával.

S mikor megkérdeztem tőlük, hogy milyen autót vegyek? Hosszasan hallgattam, melyiket miért ne …. Valahogy úgy éreztem, nekik nem volt jó autó! Kivéve talán Lukács Ferit, aki R4 fan volt, s az ma is. Véleménye szerint az R4 –nél csak szebb autót csináltak, jobbat nem. Mindig volt belőle neki vagy kettő, s most is azzal jár. Bár volt neki ősöreg BMW-je is, mindjárt kettő…
Jó hangulatú hely volt, ahol a szakmájukat mesteri szinten végzők dolgoztak. S eszembe jutott még valami… A két kutya, akik a telepen szolgáltak. Két befogadott korcs jószág volt, érdekes nevekkel. Az egyiket Vincének, a másikat Zsoltnak hívták. Mindkettő egy-egy főnökről kapta a nevét.
Aztán, ahogy lenni szokott, lassan leépült az állomás. Bár autóból nem lett kevesebb, vizsgáztató hely egyre több lett. Ma már csak az épület van meg, a sokáig ott tárolt Autóklubos konténert elvitték, a zászlókat lehúzták. Kíváncsi lennék, hogy az évekig ott tárolt Wartburg Sárga Angyal ott van-e még.

psx_20170826_164800.jpg

psx_20170826_164959.jpg

psx_20170826_165138.jpg

psx_20170826_165518.jpg

psx_20170826_165655.jpg

Szólj hozzá

Veterán Szigetszentmiklós Autóklub Magyar Autóklub Oldtimer Jamboree és Nyílt Nap