2017. nov 10.

Helló, reptér!

írta: DDQ
Helló, reptér!

imgp3969.jpg

Nem olyan rég, munkám során a repülőtér közelében ügyködtem. Ahogy a srácokkal tettük a dolgunkat, rendre elhúzott felettünk egy helikopter, vagy egy kisgép. Jó fotókat lőhettem volna, de a munka mellett nem akadt alkalom. Elhatároztam, ha elcsípek egy napfényes szabadnapot, kilátogatok a repülőtérre. Pár nap múlva kínálkozott a lehetőség, az idő is jó volt, így tiszteletemet tettem Budaörsön. Kedvelem a repülőtér hangulatát, múltját s azt, ahogy a nagy, nyílt térség magával ragadja az embert.  

psx_20171105_182627.jpg
Korábbi látogatásaim tapasztalatai szerint sosem volt gond, ha fotózni akartam, reméltem most sem lesz akadálya. A kocsit kint letettem, és elindultam keresni valakit, akinél jelentkezhetek. Csak úgy nem akartam bóklászni a területen, pláne nem idegesíteni senkit, aki fényképezőgépérzékeny. Pár lépés után, megszólítottam az első szembe jövő urat, s segítségével eljutottam egy felelős személyhez. Bemutatkoztam, s elmondtam mi célból érkeztem, s mit szeretnék. Szívélyes fogadtatásban volt részem, beszélgettünk egy jót, a repülőtérről és a jövőbeni tervekről, lehetőségekről. Jó elképzelésnek tartom az ott hallottakat, hogy a Pecsa felszámolása után raktárba került, igen értékes repülős gyűjtemény itt kerülhetne kiállításra, bemutatásra. Hely lenne rá bőven. A repülőtér és a repüléssel, valamint annak múltjával magas színvonalon foglakozók is megérdemelnék ,hiszen kiemelkedő jelentősége volt a honi repüléstörténetben a repülőtérnek. Nem mellékesen, jelenleg is vannak itt oldtimer gépek, így a repülés történeti kiállítás, s a ma is repképes régi technikák, a nagy múltú repülőtérrel méltó környezetben lennének elhelyezve.

psx_20171105_182432.jpg
A későbbiekben aztán szépen körbesétáltam, s kedvemre fotózgattam, nézelődtem. Most sem kellett csalódnom a repülős közösségben. Nyíltak, közvetlenek, s szó szerint a szívügyük a repülés. Valamint -ami a repülés iránt érdeklődőknek nagyon fontos -szívesen látják, fogadják a látogatókat!
imgp3953.jpg

HA-HCW  Cessna F172 M

imgp3951.jpg

Igazi technikai különlegesség, egy motoros vitorlázógép toló-légcsavarja a törzsben elhelyezve. HA-1004 Brditschka HB21 

imgp3939.jpg

A jól ismert és kedvelt Zlin 142, szemből, mögötte a híres hangár látható

imgp3937.jpg

Bár régi gép, ma is kedvelt, s nem is csúnya

imgp3935.jpg

Statikus sor, a háttérben a LI-2-es

imgp3931.jpg

Több gépen is dolgoztak.

imgp3928.jpg

imgp3927.jpg

A hangár közepén kialakított tárolóban hemzsegnek az érdekességek és különlegességek. A MIG-ek egy forgatáshoz lettek átfestve 

imgp3469.jpg

Kakukktojás, mert nem repül ,de nélkülözhetetlen  

imgp3457.jpg

Helykihasználás repülős módra

psx_20171018_143055.jpg

HA-EUR , Eurocopter Ec 120 Colibri

imgp3966.jpg

MIG 21bisz, rakétákkal, harciasan

imgp3961.jpg

Wilga , Ancsa, Minyó. Nem semmi sorozat.

psx_20171105_182224.jpg

Szólj hozzá

Budaörs Cessna Li-2 Repülőtér Repülő Wilga MIG-21 Acélszárnyak