2018. jan 10.

Ahol még sosem jártunk

A Dráva

Pécsi tartózkodásunk idején újabb kalandozáson törtük a fejünket. Feleségem adta az ötletet, menjünk Harkány felé, s majd onnan adja magát a dolog.

Pécs határában, az út menti csárda parkolójában láttuk ezt az öreg vasat.

S ez volt szemben, csodaszép látványt nyújtanak az őszi színekben pompázó, a domboldalra felkúszó szőlő sorok

Ahogy a reklámban mondják- így is lett! Legurultunk Harkányba, s innen már kézenfekvő volt, hogy irány az Ormánság. Itt néztük meg a már korábban említett templomot Kóróson. S ha már itt vagyunk, miért ne néznénk meg a határfolyót? Eddig csak a térképen, képeken és néhány híradásban láttuk, de sosem voltunk lent. Gurulgattunk a vidéken, aztán Vejtinél lementünk a partra. Bevallom, igazán meglepett amit láttunk. Egy csendes kis folyócskára számítottam, ehelyett egy igazi, csodaszép fenséges folyót találtunk! Ahol kiértünk a partra horgászok tanyáztak, egész komoly kitelepüléssel. Bogrács alatt ropogott a tűz, mindenféle szerelékek és csalik vártak bevetésre. Itt a Dráva partja egészen magas, s vadregényes. A tisztást, ahol voltunk, hatalmas fák vették körül, s egy kidőlt hatalmas fatörzs adott akkora nyiladékot, hogy leláttunk a folyóra.

A folyó pompázatosan csillogott a napfényben, s az erdőillatú levegő elvarázsolt minket. Sütkéreztünk egy darabig, s hogy ne vegyük el a horgászok szerencséjét tovább is álltunk. Drávasztára felé indultunk, az elhagyatott vidéken. Apró település részek, elhagyott gazdasági épüleletek között kanyargott az út. Csak a rendre felbukkanó mozgó ABC és köré sereglő emberek szakították meg a táj csendes, méltóságos, kicsit mélabús, de mindenképpen szép látványát. Drávasztára mellett aztán újra letértünk a folyó felé. Itt egy kanyarulata van a Drávának, s teljes szépségében tárulkozik elénk. A kikötőnél a vidéket ismertető tablót találtunk, egy kis kiépített pihenővel. S csendet. Pici szélzúgás a fákon, halk csobogás a folyó felől, madárdal…

A túloldal Horvátország már...

Csodaszép ívet rajzol a folyó

Nem bántuk meg, hogy eljöttünk ide, felüdülés meglátogatni a tájat. S bár az ország egy félreeső szeglete, néhol magán viseli az elhagyatottságot, az enyészetet, látnivalói kárpótolnak mindenért. Érdemes megnézni a különleges templomokat, az apró falvakat, s a látogató központot a Dráván. Az itteni kirándulásunk alkalmával az ország igen különleges hangulatú, szép táját ismertük meg, s biztosan visszatérünk még.

Vadregényes vidék

Dús ártéri erdők, halban vadban gazdag vidék

Erősen érződik, hogy ez szinte a világ vége...