2018. ápr 06.

Csókakői didergős

Ott hagytam abba, hogy megcsodáltuk a romos csillagvizsgálót. Mivel elég korán indultunk, s a nap is szépen sütött, úgy döntöttünk, megyünk tovább. Csókakő várát céloztuk meg, amelyet eddig még nem láttunk, de tervebe volt véve. Tájnézegetős, lassú tempóban haladtunk, s közben elkezdett foglalkoztatni minket az ebéd gondolata. Azt már megtanultuk tekergéseink során, hogy ha evésre gondolunk, a pékség szót nem szabad kiejteni. Ugyanis amint kimondjuk, hogy keresünk egy pékséget, varázsütésre eltűnik mind! Vagy zárva találjuk őket, vagy egyáltalán nem bukkanunk egyre sem. S amint más módon oldjuk meg az étkezésünk, rögtön belebotlunk egybe. Tehát nem hoztuk szóba, csak kerestünk egyet, majd folyattuk utunkat. Felcsút, Csákvár és Csákberény útvonalon haladtunk célunk felé, s akadt mit csodálni útközben.

Csákberényről a hangulatos pincesoron keresztül mentünk célunk felé, s nemsokrára feltűnt a hegyoldalba épített vár. Sajnos, mire ideértünk, igencsak hűvös lett. A parkolóban a vár alatt, már csak nulla fok körül volt a hőmérséklet. A parkoló szuper helyen van, egy hatalmas kőfal lábánál terül el. Van egy szép nagy füves rész, pihenőpadokkal, tűzrakó hellyel és játszótérrel. A parkoló díja 500 Ft, egész napra, a vár ottjártunkkor ingyenesen volt látogatható. Túraúton és a házak között is felsétálhatunk, mi az utóbbit választottuk, kényelmes sétával értünk célba. Csókakő várát a közelmúltban újították fel, s nagyon tetszetős lett. Az erődítmény első említése 1299-re tehető, s innentől fordulatos története van, egészen a török hódításig. A török kiűzése után elvesztette jelentőségét, romlásnak indult.

Az erődítmény elég kis alapterületű, gyorsan bejárható, legmagasabb pontjáról nagyon szép a kilátás. Nem sokáig dideregtem a legfelső szinten, ugyanis a fagypont közeli hőmérsékletet még erős szél is kísérte. Hamar visszatértem a szélfogó falak közé, s onnan fotózgattam. A vár tetszetős, bár a kiállítások nem voltak nyitva, megkedveltem. Visszafelé már könnyebben sétáltunk a csendes házak között, s csak néha jött szembe pár kiránduló.  Visszafelé ugyanazt az utat választottuk, ugyanis megtetszett a pincesor valamint Csákberény és Csákvár közötti útvonal. Itt meg is álltuk, s felsétáltunk az egyik domb tetejére. A szél ellenére elég sokat időztünk itt, annyira magával ragadó a látvány. Abban is megegyeztünk, ide még visszatérünk!