2017. dec 18.

Szellemjárat

írta: DDQ
Szellemjárat

imgp4083_1.jpg

A hétvégére sikerült úgy alakítani az ügyeket, hogy az ünnep előtti nagy rohanásból kiszakadjunk. Esztergomban töltöttük a hétvégét, ami nagyon jól sikerült. Bár terveztem egy kis vonatfotózást a szomszédban, tettünk is egy kanyart Szlovákiában ez ügyben, de nem jött össze. Aztán másnapra úgy terveztem, hogy majd délelőtt átugrunk a Párkányi állomásra, s lövök pár képet. A terv egészen addig tartott ki, míg a meleg szállodai szobától a kocsiig húztam a kerekes bőröndöt. Amint láttam, hogy Josie mennyire össze van fagyva, meg éreztem is a hideget, rögtön dobtam a tervet. Lemondtam a hétvégi vonatfotózásról, helyette inkább azt fotóztuk amit útközben láttunk. Dérbe fagyott fákat, gomolygó ködöt a Duna felett. Pazar volt a fellegvár alól nézni, ahogy a köd megüli a völgyeket. Benéztünk a hajóskanzenbe is, majd jött a meglepetés! No nem a skanzenben, hanem egy kicsit arrább. Ugyanis észrevettem egy alig használt iparvágányon, egy oda nem illő szerelvényt. A szürke, ködös időben az erősen korrodált, törött ablakú, különleges színű szerelvény úgy nézett ki, mintha a ködből jött volna egy "Szellemvonat" . Rögtön nem érdekelt a hűvös idő, megálltam egy rakodón, és irány a szerelvény! A gőzösről hiányzott minden jelzés, kivéve a víztartály térfogat jelzőjét. A hozzá kapcsolt kocsin egy felirat volt látható, így sikerült azonosítani a mozdonyt. Ha hinni lehet a felelhető információknak, a mozdony 376 450 számú volt eredetileg és 1914-ben gyártották. 1979-ig volt szolgálatban, aztán a Répceszentgyörgyi MÁV gyermekotthonba került.     

letoltes.jpg

Szellemvárosok.hu még Répceszentgyörgyön fotózta

Egy nem olyan régen ott készült kép is már hasonló állapotában mutatja. S hogy onnan, a messzeségből mi módon került ide, az rejtély. Lehet, hogy megunta az elfeledett sorsot, a magányos pusztulást a bokrok között? S nekiindult a nagy ködöt kihasználva, hogy hazajusson? Furcsa helyen bukkant fel, az biztos, s kíváncsi vagyok mi lesz a sorsa? 

imgp4079_1.jpg

Itt lenne a végállomás?

psx_20171217_193036_1.jpg

Bármelyik kísértetfilmben megállná a helyét 

psx_20171217_193252_1.jpg

Érdekes színvilága lett az évek során

psx_20171217_193450_1.jpg

Igencsak hiányos, sok alkatrész lekerült róla

psx_20171217_193715_1.jpg

psx_20171217_193858_1.jpg

psx_20171217_194047_1.jpg

Szólj hozzá

Vonat Váltó MÁV 376 450 3760450