MENETSZÉL2016

"Indul a küszöbről az Út:ha nem vigyázok, elszelel. Felkötöm én is a sarút, gyerünk utána, menni kell... " (Tolkien)

2024. már 17.

Sóstókáli templomrom

A Káli-medence közepén található, autóval, gyalog jól megközelíthető templomrom.

romtemplom Káli-medence Káli medence temlpomrom Sóstókáli

2024. feb 27.

Télűző kirándulás

Karnevál helyett

Egyik kirándulásunk során pár éve véletlenül egy kisebb karneválba botlottunk Keszthelyen. Úgy gondoltuk, hogy idén visszatérünk és az elejétől fogva részt veszünk a rendezvényen. Kicsit távolabb, Hévízen találtunk szállást, és egy nappal korábban mentünk le, kiegészítve egy kis pihenéssel a kiruccanást.

Pénteken a budapesti csúcsforgalom elvonulása után indultunk útnak, egészen Nagyvázsonyig autóztunk el. Voltunk már erre sokszor, hiszen számtalan látnivalóval rendelkezik a vidék erre. A várat magát évtizedekkel ezelőtt néztem meg, s azóta történt itt egy rekonstrukció, amely elég nagy port kavart. Úgy döntöttem, szemügyre vesszük, hogy néz ki most a híres erődítmény.

Itt is megtalálható a szokásos látogató ...

Tovább Szólj hozzá

Utazás Hévíz Segesd Kiskorpád Somogyszob Hertelendy-kastély Rippl Rónai emlékház

2024. feb 11.

Fotósarok IV.

Fém és üveg

Folytatva a megkezdett sorozatot, kalandozzunk el a múltba, a fém és üveg világába. Amikor azon ügyködtem, hogy az objektív parkomat szélesítsem, hozzám került egy igen masszív objektív. A Pentacon 200 mm , f4 objektív már ránézésre is tekintélyt parancsol. Kézbe véve már a tapintásból érezni, hogy itt van anyag bőven. A fém és üveg felhasználásával épített szerkezet időtálló, főleg, hogy egy párnázott tokban tölti a napjai nagy részét.

Az én példányom végén M42 csatlakozás van, így egy sima átalakítóval tettem fel a gépre. A cucc mentes minden elektromosságtól, érintkezőtől. Könnyen tisztán tartható, alig porosodik. Bár van súlya, jól kezelhető.

A képi világáról, belső ...

Pentacon 200/4 Fotósarok Jupiter 11 A 135/4 Vintage objektív

2024. jan 30.

Gyöngyös

Elérkezett az idő, hogy foglalkozzunk végre Gyöngyössel is itt a blogon. Az elmúlt évek során visszatérő vendégek lettünk itt, s egyre jobban megkedveltük.

Gyöngyösre tartva az első, ami szembe tűnik az a toronyház, melyet 1971-ben építettek. Minden irányból jól látszik, látványos, de igazán nevezném a város díszének. A városban tett látogatásaink során a kisvasutat kerestük fel legtöbbször, s szuper vonatozásokat csaptunk vele. De azért van itt sok más is, amiért érdemes ide látogatni. Rögtön a kisvasút mellett áll a múzeum épülete, mely magában is szép, de tartalmas kiállítást is rejt.

Kedveljük a főteret is, amelynek egyik meghatározó eleme a Szent Bertalan-nagytemplom, kívül belül szemet gyönyörködtető. A ...

Utazás Gyöngyös

2024. jan 14.

Fotósarok III.

Fotózz mobillal (is)!

Nádlevél és esőcseppek ( macro lencse + 2x zoom + S 21  Galaxy)

A fotózás lehetőségei napjainkra hatalmas átalakulásokon mentek át, s az egyik vitatott szegmens a mobilos képalkotás. Van aki zsigerből elutasítja, van aki megtűri, s széles körben vannak azok, akik napi szinten használják. Mára már tömegek számára elérhető könnyedén, a technológia töretlenül fejlődik,  rengeteg támogató program van hozzá, a kiegészítők tárháza végtelen. A kezdeti alacsony felbontású és minimális felhasználói élvezetet kínáló képek már a régmúlt homályába vesznek, s a pixelszámban lassan a csillagos ég a határ. Meg sem lehet saccolni, naponta mekkora számban készítünk fotókat mobillal. Ez bizonyos szempontból jó, hiszen a ...

Tovább Szólj hozzá

fotó zoom fotózás macro radiál mobilfotó előtétlencse caleidoscope Fotósarok

2024. jan 02.

Fotósarok II.

A tilt-shift világa

Következzen a sorozat következő része : Samyang Tilt-Shift 24mm, 1:3,5 ED AS

Számos könyvet elolvastam a fotózásról, valamint naphosszat bújtam a netet különféle technikákat megismerve. Az egyik fotós oldalon megláttam pár makett hatású képet, amelyek rögtön rabul ejtettek. A valóság ilyetén leképezése egy fényképezőgéppel varázslatosnak tűnt számomra. Főleg, hogy aktív vasútmodellező vagyok.

A makett hatás előállítására léteznek applikációk is, sokat ki is próbáltam, de egyik sem volt az igazi. Egy ilyen objektív elérhetetlennek tűnt számomra, csak vágyakozva néztem a boltok oldalain. Találtam a neten aztán egy videót, amely alapján házilag készítettek ilyen objktívet, vagyis inkább hasonlót. Egy rossz ...

Tilt-Shift Fotósarok Samyang 24 mm Tilt-Shift f/3 5 ED AS UMC

2023. dec 05.

Fotósarok

1. Lensbaby Composer

Elindítok egy új sorozatot itt a blogon, kitekintve egy kicsit a fotózás világára. De senki ne várjon profi mélyenszántó elemzéseket, fényképezni sem akarok megtanítani senkit. A fotózás szeretete arra ösztönöz, hogy bemutassam az általam használt eszközöket, hátha valakinek segítséget nyújt. Én is szívesen olvasok leírásokat, teszteket, mert sokat lehet tanulni belőlük. Következzenek egy amatőr tapasztalatai fotózásai során.

Szeretek új dolgokat felfedezni, s a megszokottól eltérő képi világot megalkotni. Amikor elkezdtem összeállítani a felszerelésem, sokat olvastam mindenféle objektívekről. Az első, amolyan nem szokványos objektív a fent említett eszköz volt. Az elolvasott ...

fotó fotózás Composer Lensbaby Lensbaby Composer

2023. nov 23.

Malom a korház szélén

Pár héttel ezelőtt folytattuk a szélmalmok felkutatását, dokumentálását. Egy kis kitérő után Kiskunfélegyházán kerestünk fel egy szélmalmot, amely különleges helyen található. A városban már többször is jártunk, a múzeum udvarán álló áttelepített malmot már ismertük, de most a kórházba mentünk malmot nézni, ahol a bejárattól balra, a régi malomdombon áll egy vitorla nélküli malom. A Kürtösi-féle malom nem csak az elhelyezkedése miatt különleges, de építészeti szempontból is jelentős emlék, hiszen az 1870-es évek végén épült és az építési technológia fejlődése okán már teljesen tégla építésű! (Természetesen előbb volt itt a malom, mint a kórház.)

S nem csak ez az egy szélmalom volt ...

Tovább Szólj hozzá

rom szélmalom Kiskunfélegyháza Jászszentlászló Kürtösi-féle szélmalom Németh-féle szélmalom malomrom romos malom

2023. nov 10.

Dunaújváros

Sokszor felbukkan mostanában a város neve a hírekben, a Vasmű körül kialakult helyzet okán, de a problémák helyett ez a poszt szóljon inkább arról, miért érdemes idelátogatni!

Egy fél évszázaddal ezelőtt ebben a városban láttam meg a napvilágot, s a közeli településen tettem meg az első lépéseket. A városról a korai időkből nincs sok emlékem, leginkább csak emlegették a családban, hogy bemennek a „Dunába” ügyin t ézni. Később eltávolodtunk a várostól, meg is szakadt vele minden kapcsolatom. Pécsi középiskolás és katona koromban aztán időnként átutaztam rajta, mivel a távolsági busz itt is áthaladt, és hosszabban meg is állt. Akkoriban az esti órákban ért ide a busz, és a nagyvárosi képet sugalló Vasmű ...

Dunaújváros Utazás Kikötő Kultin

2023. nov 03.

Az Északi

Jelenleg a Közlekedési Múzeum kiállítási anyaga, akár az egykori PECSA területén lévő repüléstörténeti kiállítás darabjai  - az ismert okok miatt - jórészt raktárakban pihennek, legnagyobb sajnálatomra.

A Közlekedési Múzeumban állandó épület híján sem állt meg a munka, rendre érkeznek hírek a kiállítási anyag bővüléséről. Folynak restaurálási munkák is, és néha pár különlegesebb tárgy is felbukkan itt-ott kiállítva.  A múzeum tervezett területén, a volt Északi Járműjavító épületében is vannak időnként kiállítások. Amikor sort tudok keríteni rá, elmegyek és megnézem az épp aktuális eseményt.

A járműjavító üzemcsarnoka méretéből adódóan pompás lehetőséget kínál a tárlatoknak, s ...

Tovább Szólj hozzá

Villamos Múzeum Kerékpár Északi Vasút Árpád motorvonat 242 001 Közledési Múzeum Bringára Váltva