2018. dec 04.

Két "leg" egy helyen: Sástó

Gyöngyössel és környékével való ismerkedésünk során felkerestük Sástót is. Első látogatásunk során még nagyban építkeztek, ám idén már rendezett volt a környék, készen volt a libegő is, igaz még az átadása nem történt meg.

A környék kedvelt kiránduló hely, mindenki megtalálhatja a habitusának megfelelő kikapcsolódást, szállás is van bőven, s éhen sem maradnak az idelátogatók.

A hármas úton mentünk Gyöngyösig, majd onnan a 24-es úton jutottunk el Sástóig. A változatos domborzati viszonyok, s az erdők nagyon hangulatossá teszik a környéket. Ha esetleg az út menti parkolókban nem találunk helyet, a kemping belső területén is lehet parkolni, némi díj ellenében. Mi is a kempingben álltunk meg, s ha már bent voltunk, körbe is néztünk. Szépen kiépített lakókocsis beállók, víz és áram vételezési lehetőséggel, illetve bungalók sorakoznak bent. Kültéri sütési lehetőség, tűzrakóhelyek, szabadtéri színpad, étterem és panzió is van.  A tó, mely az ország legmagasabban fekvő tava, minden évszakban szép. Körbe lehet sétálni számos útvonalon, s környező erdőbe is vezet túraösvény. Csónakázni is lehet, gyerekek számára játszótér is van. S van itt még egy különlegesség, az ország legmagasabban lévő fúrótornya. Az 50 méter magas, sárgára festett torony nagyon jól mutat. Algyőn volt eredetileg, de sosem használták és 1973. óta kilátóként szolgálja a közönséget. Érdemes felmászni rá, ugyanis varázslatos kilátás nyílik róla minden  emeleten. Tiszta időben érdemes felmenni, s ha visz magával a kiránduló egy távcsövet, sokáig fürkészheti a messzeséget.

Vettem a bátorságot, s elindultam felfelé. A torony külön díj ellenében látogatható, s a magasabb termetűek figyeljenek a fejükre! Az első koppanást követően igen óvatosan közlekedtem! A feljárat egy szűk csigalépcső, érdemes tájékozódni s kivárni, míg szabad lesz a lépcső. A legfelső szinten már elég erős volt a szél. A ragyogó őszi napsütésben igazán szép volt a kilátás, és üdítően kiszellőztem a jó levegőn.

Sástó jó időtöltés akár csak pár órára, de hosszabb távra is tervezhetünk, van látnivaló bőven.