424,009 - újra a pályán!
Rákospalota - Újpest, vizsga menet
Tavalyi Gőzösműhelyben tett látogatásom során már voltak biztató jelei a feltámadásnak, aztán sokáig csend volt. Vagyis, csak hozzám nem jutottak el az információk, mert a munka zajlott közben. Mígnem, pár héttel ezelőtt elkezdtek csordogálni az első képek, és a hírek. A 424,009 újra talpra állt, nagyon sok ember hosszú és kitartó munkájának köszönhetően, 2008-ban kezdődött pihenője után. Így már megduplázódott a 424-es flotta, társat kapott a 247-es!
A MÁV 424-es sorozata minden tekintetben egy legenda. A magyar ipar egykori csúcsterméke, melyből 514 darab készült. Teljesítménye alapján szolgált rá a Bivaly és Nurmi nevekre. Már aktív szolgálati idejében nagy kedvenc volt, s az idők során igazi legendává nőtte ki magát! 1924-től gyártották egészen 1958-ig. A sorozat üzemben volt a gőzvontatás leállításáig, 1984-ig. Egyes példányait átalakították olajtüzelésűre, ilyen a 424,247-is. Az engedélyezett legnagyobb sebessége 90 km/h, teljesítménye 1350 Le.
A mozdonyok közül párat kiállítottak néhány állomáson, pár Istvántelekre került, néhány fűtőgépként végezte, a többit feldarabolták.
Személy szerint, én nagyon kedvelem a gőzösöket. Nagyon vártam már, hogy mikor lesz alkalmam közelről látni. Folyamatosan figyeltem a híreket, s vártam az alkalmat. A futópróbákra nem tudtam elszabadulni, csak a vizsga mentre sikerült kilógnom. Rákospalota - Újpesten vártam rá, mígnem egy kicsit késve de, átrobogott az állomáson!
A következő alkalom a Parkban kínálkozott, amikor bemutatkozott a nagyközönségnek. Itt ki is használtam az alkalmat és utaztam is a fedélzetén!
A 424,009 nagyon szép lett, lenyűgöző egy masina! Remélem, hogy sokáig látjuk majd füstölögve száguldani!
Fotók: