2016. már 25.

Mi lesz veled öreg Szamos?

írta: DDQ
Mi lesz veled öreg Szamos?

psx_20160325_102242.jpg

A Ráckevei Duna-ágon való csavargásaim egyikén figyeltem fel a erre a hajóra. A Molnár - szigetnél, rögtön a komp előtt volt kikötve, félig a partoldalra futtatva. Akkor még nem tudtam róla semmit, csak érdekes volt. Eléggé romos állapotban leledzett, s titokzatos módon hevert a nádas szélén. Később többször is láttam, s már kedves ismerősként köszöntöttem. Nem olyan régen meglepve vettem észre, hogy eltűnt megszokott helyéről. Magamban arra gondoltam, hogy utolérte a végzete, s ócskavasként végezte. Elbontották, szétvágták. S nem is sokára jött a meglepetés, amikor a Csepel északi felén, a hídon áthaladva, a szemem sarkában megpillantottam a hajó kormányos állását! Mint kiderült, újra felvontatták, s a hajójavító kikötőjében van kikötve. Azt még nem sikerült kiderítenem, hogy mi lesz vele. Viszont egy kicsit megnyugodtam, hogy ez az érdekes múltú hajó még nem lett az enyészeté.

S mit lehet tudni róla ? 1939-ben építették, és 1940 óta Szamos néven jegyezték. Motoros vontatóként szolgált, majd a nagy háborúban a Duna fenekére került. 1946-ban emelték ki, helyreállították, s szolgált tovább. 1968-ban a BM állományába került. Aktív pályafutását itt is fejezte be, majd elindult hanyatlása. A kétezres évek elején Csepelen fotózták, majd lekerült a Molnár - szigethez. Sokáig ott szolgált, mint helyi látványosság. Sokat nem törődtek vele, állaga rohamosan romlott. Csak a kirándulók csodálták meg, és néhány érdeklődő fotózta. Most újra Csepelen ringatózik.

psx_20160322_135724.jpg

Remélem, hogy jobb sora lesz, s nem ócskavasként végzi majd. Talán a Zoltán alapítvány vethetne rá szemet... Aki tud róla valami biztosat, jelezze! 

További képek : Hajóregiszter

 

Forrás : Hajóregiszter

Fotó: DDQ

Szólj hozzá

Hajó Szamos Horgony