Egy régi Piko kedvenc, a BR106 tolatós mozdony feltámadása
BR 106 a próbakör előtt
A következő terepasztalhoz való cumók gyűjtögetése során, hozzám került egy BR106 dízelmozdony. Annak idején a Piko adta ki ezt a pályaudvari mindenest. Tetszetős formája van, s színével is kitűnik. Külön érdekessége, hogy bár rövid a mozdony, négytengelyes, a tengelyek rudazattal kapcsoltak. Hozzám egy ismerős jóvoltából került, eme kissé sérült példánya. Egyedül a kaszni volt ép, a motorja hiányzott. A főkeret törött volt, hiányoztak az ablakok, és a kiegészítők. A hajtásláncból hiányzott egy tengely, és a rudazat is hiányos volt. Többször próbálkoztam alkatrészeket szerezni hozzá, motorom volt is egy. Újonnan horror ára van, s használtak sem olcsóak. Így maradt a várakozás, majd csak akad egy donor. Jártam a börzéket, guberáltam a Nagydióban, mígnem egy hirdetésben megtaláltam a nekem megfelelőt.
A donor és az eredeti főkeret. Csak egy alapos tisztítás kell a pótlásra szántnak.
A donornak volt motorja, ép volt a főkerete, és a kasznija is rendben volt, kapaszkodókkal, üvegekkel. A színe viszont teljesen más volt, mint az enyémnek. Ezen nem akadtam fenn, azon viszont igen, hogy a hajtáslánc hogyan nézett ki. Ebben már nem a fém áttételház van, hanem a műanyag. Ez még nem lenne baj, de itt tele volt öntve valami csiriz szerű anyaggal, amitől nem működött. Viszont ragadt, minden mindenhez. Nem volt mit tenni aprólékos munka következett . Mindkét gépet elemeire bontottam, sorba raktam az alkatrészeket, kiválogattam a használhatóakat. Ami még menthető volt, abból elkezdtem összerakni egy mozdonyra valót. Mivel a fém keretes áttételház jó állapotban volt, csak egy tengelye hiányzott, az lett az alap. A csirizes tengelyeket nem tudtam szétszedni, törtek, mállottak, így vészmegoldásként megreszeltem a fém házat, és belepattintottam egy épp tengelyt. Innen már egyszerű volt a móka, sorban összeszereltem a mozdonyt. Az eredeti, sötétebb kasznit választottam, ebbe kerültek az ablakok és erre tettem fel a korlátokat. Az érintkezőket megpucoltam, a motort és minden más alkatrészt szintén. A vonófejeket más Piko mozdonyokról pótoltam, a hiányzó ütközőkkel együtt.
A régi hajtáslánc, itt még 3 tengellyel
Tengelypróba, jöhet az alapos pucolás
Itt egy halom rom, hullanak szét a tengelyek
Az első az eredeti, hátul a donor. A sötétebb kaszni jobban tetszett
Kapaszkodók és ablakok
Valami lesz ebből...
Az elvégzett munka után jött a próbakör, ami nem okozott meglepetést. Az öreg gép komótosan, de egyenletesen haladt a pályán. Néhány tesztkör után, mivel a terepasztalon csak egy gőzös és egy dízel motorvonat üzemel, ment a polcra a többi közé. Várva, hogy egyszer majd elkészüljön az új pálya.
Új ütköző, ablakok a helyükön, még pár apróság és mehet
Az első körön
Indulhat a játék