Az utolsó mohikán
Avagy, a 17-esek találkozója
Formás darab, csak ez az egy van még használatban
Az MDmot sorozattal sajnos nem találkoztam, amikor még rendszerben voltak. Internetes fórumokon, leírásokban olvastam róla többször is. Jellegzetes, kicsit bumfordi formája, sokak kedvencévé tette ezt a honi gyártmányú motorvonatot. Nem olyan régen a mindennapok szereplője volt, s mostanra szinte teljesen kiveszett. A Ganz- Mávag gyártgotta, 1970-75 között, egy 42 darabos szériában. Megjelenése jelentős lépés volt a vasúti közlekedés fejlesztésében. De eljárt felette az idő, s száműzték a forgalomból.
Nagyon kíváncsi voltam rá, s nem csak fényképekről akartam ismerni. Főleg az után, hogy Debrecenben láttam a sorozat motorkocsijaiból kettőt, félretéve. Mivel a motorkocsiknak csak két példánya lett múzeumi megőrzésre kijelölve – nem a Debrecenben ácsorgók – azok maradtak tanulmányozásra. A Szentesi múzeumban található az Mda 3003, csodaszép állapotban, elsőnek ezt kerestem fel. Szentesre már csak ezért is érdemes elmenni, de az egész park szuper!
Az Mda 3003, Szentesen, alább a link, ottani látogatásunkról szóló posztra mutat
http://menetszel2016.blog.hu/2016/07/29/vasuttorteneti_emlekhely_szentes
A másik, működőképes gép a 3017-es, a MÁV Nosztalgia állományában szorgoskodik. Láttam képeken amint trafót cipel, mérőkocsit vontat, de szemtől szemben nem találkoztam vele. Valahogyan mindig elkerültük egymást. Pedig többször is vadásztam rá, csekély sikerrel.
Igazi ritkaság érkezik
Aztán, mint lenni szokott, a véletlen sodorta az utamba. Éppen a 17-es Nohabot cserkésztem be, még az is hiányzott a Nohabos fotógyűjteményből, amikor egyszer csak bekocogott Rákosra a 3017-es! Két 17-es egy helyen! Egy 12 tengelyes, ha jól láttam, trafó szállításra használt kocsit húzott maga mögött, üresen. Szépen dorombolva húzott át az állomáson. A 17-es Nohab közben egy mérőkocsival komótosan eldübörgött a kijárati jelzőkhöz és ott megállt. A 3017-es is követte, együtt várakoztak a távolban.
A véletlen segítette a kamerám elé aznap, a sorozat utolsó üzemelő képviselőjét, rögtön egy nagyvad társaságában. Gondoltam, ennél többet ez nap nem hozhat, be is fejeztem a fotózást aznapra.
12 tengely, a spéci trafószállító kocsi
Előbújik a fenevad
Munkába indul a mérőkocsival, ez a Nohab is patika állapotban van
Mindennapi Laminátka Rákoson. Egész tűrhető állapotú példány.