Vasúti mozaik
Amikor járjuk az országot, vagy csak a napi dolgainkat intézzük, ha lehetőség van rá a vasút felé kanyarodok. Érdekes világ tárul ilyenkor a szemem elé, mely hol színes, hol fakó. Egyszerre van jelen az elmúlás, a pusztulás és a modern technika. Forgalmas útvonalak, gazzal benőtt vágányok, megszokott vagy éppen különleges járművek kerülnek elém. Vannak kedvelt helyeim, ahová visszatérek időnként, de rendre fedezünk fel új állomásokat, felhagyott vonalakat is. A mostani válogatás a vasút menti csatangolások képeiből jött össze, amelyek eddig kimaradtak. A sor nem teljes, hiszen rengeteg kép készült már, s bízom benne, hogy még sok is készül majd. Az első kép az egyik kedvenc helyemen készült, Rákos állomáson. Itt mindig akad valami érdekes, mint a képen is látszik. Csörgő tehervonat élén, mellette egy Búvár pihen, oldalt egy piros Bobó.
Több iparvágány is csatlakozik, valamint rendszeresen állnak itt tehervonatok, különleges szerelvények. Nohab is lakik itt, tehát érdemes időnként benézni ide.
Tehervonat kígyózik át a vágányokon.
Ez a Kocúr elég sokat ácsorgott Rákoson. De nem csak az ilyen forgalmas helyek vonzanak, szeretem az elhagyott vágányokat is.
Mátraderecske állomása, itt sincs napi forgalom. Legtöbbször csendes, elhagyott, de rendezett a környezete.
Bakonybánk állomása már alig látszik ki a növényzetből, a természet lassan visszahódítja a területet.
Kisbér felé haladva láttuk ezeket a jelzőket, itt is lassan beveszi a természet a vágányt.
Bátonyterenye mellett nem sokkal, a felhagyott iparvágány.
Ez a Szergej nem egy elhagyott vágányon ácsorog, a Fradi egy félreeső részén rozsdásodik. A kép tavaly készült, azóta talán elhúzták onnan. A Ferencvárosi állomásra is rendre visszatérek, kifogyhatatlan tárháza az érdekességeknek.
Rendre áll itt valamilyen érdekes mozdony, s nagy az átmenő forgalom. A képen a Fox Rail Sulzere pihenget, nem éppen mai gyártmány. S ha már a fővárosban vagyunk, irány Zugló. Az itteni állomás hangulata igazán egyedi, ingázó környezet, külvárosi hangulat.
Kelenföldet is meg kell említeni, itt is előfordul minden. Az állomás épület csoda, hogy még áll, a peronok viszont újak. A forgalom itt is nagy, a fotós könnyen talál témát:
Persze Budapesten annyi jó vonatfotós hely van, hogy szinte fel sem lehet sorolni. A nagy pályaudvarok, a rendezők, a hidak, fűtőházak környéke...
Itt éppen a 069-es Szergej kap új ruhát a Keleti fűtőháza mögött, egy különleges festéssel kevesebb lett.
Ha már meguntuk a főváros vasúti forgatagát, irány újra a vidék. Itt is van ám csemege bőven, mint mondjuk Zalaegerszegen.
Ahol ilyen tájékoztató tábla van az utasvárónál, igaz épp nem volt ráírva semmi. De nagyon retró, mint az egész állomás. Az állomások környékén rendre feltűnik egy kiállított gőzös, itt éppen Gizike pózol:
De a fűtőház előtt is rozsdásodik egy csühögő. Kicsi kell odább menni, s Salgótarjánban fotózhatunk egy jópofa együtt állást. Egy új ruhás Uzsgyi és egy szobor gőzös.
S nem maradhat ki Felcsút a felsorolásból, a Nyírségből ide származott mozdonyával. Innen nincs messze Székesfehérvár, ahol most nagy a nyüzsgés. Az állomás átépítése folyamatban van, a legendás tornyot elbontották, de az épület még mindig nincs befejezve. A peronok új tetőt kaptak, bár esőben sok védelmet nem nyújtanak, még a világításból is ömlik a víz. A gyalogos felüljáró sincs készen még, de a forgalom és a sok Szergej kárpótolhat.
Igaz, Szergej nem csak itt van, s ha meglátok egyet biztosan utána megyek. Így volt például Devecseren, ahol egymaga szólózott a 319-es.
Vagy szülőfalum, Adony. Itt is akad valami rendre, ha erre járok.
A 305-ös várakozik etanolos vonatával. Érdemes figyelni, hol vannak munkálatok, mert ezek környékén biztosan akad valami érdekes.
Gödöllő határában nem olyan régen még ez a szörnyeteg dolgozott, a végén a Kárpát Vasút Nohabja prüszkölt.
Celldömölkön már ilyen vagány géppel járnak a karbantartók. De van ahol még Frigyláda van szolgálatban, mint Mezőtúron.
Időnként Délegyháza is mozgalmas. Ha csúcsra jár a kőbánya, itt mindig akad egy Szergej.
Mukit kár lenne kihagyni a sorból, sajnos csak szoborként pózol Dunaújvárosban. Dunaújvárost is érdemes felkeresni, Szergejes hely ez is, a kikötőbe is kijárnak.
Szombathely igazi kincsestár, akár a kiégett Csörgőt nézzük, akár a Gysev gépeit, vagy a szomszédból átjárókat.
Szolnok sem maradhat ki, itt éppen Szilik napoznak.
S nem lehet felsorolás Nohab nélkül. A 19-es Isaszegen állt, vele találkozom a legtöbbet a flottából. A hatossal meg sosem...
Hegyeshalom állomásán mindig mozdonyparádé van, lehet válogatni.
A kisvasutak környéke is izgalmas, ott is akad téma bőven. Az Mk 48 2018 szintén Nyírségi volt, onnan Sárospatakra került. Most a Királyréti vasúthoz tartozik, de üzemképtelen, szétszedve csúfoskodik.
Most ennyi fért a sorba, s kimaradt pár érdekes kép, helyszín. De folyt. köv.