2016. feb 06.

22 év után ismét a Budaörsi Repülőtéren

írta: DDQ
22 év után ismét a Budaörsi Repülőtéren

Sétálgatás a februári napsütésben mozgolódó reptéren

20160206_143232.jpg

A főépület bentről nézve.

22 év után ismét a Budaörsi repülőtér előtt álltam. Visszagondolva az akkori emlékekre, nem túl sok változott. Talán a fő épület lett romosabb. Az előtte vezető út már akkor is pocsék volt, s most sem lett jobb. Annak idején egy Cessna 152-172 szerelői tanfolyamon voltam kint párszor. Még a Malév oktatók szervezték nekünk, ne csak a IL-14-es, Tu-134-es, Tu-154-es és az akkoriban újdonságnak számító Boeingek technikáját lássuk. Kóstoljunk bele a kisgépes repülés világába is. Az akkor kapott dokumentációkat azóta is őrzöm.

20160206_143009.jpg

Lehangoló.

Azt viszont nem tudom megmondani, miért is nem jártam azóta itt. Pedig pezseg itt az az élet, s vannak újdonságok. Bár nem jártam erre, azért a híreket követtem. Hiszen itt lakik a HA-LIX, az egyedülálló nevezetesség, s annyi minden más. Kis repülőtér, nagy múlttal, érdekes jelennel. Feleségem korábban említette, hogy megnézné. Így kihasználva a februári tavaszt, nekivágtunk, s hamarosan ott is voltunk. Elzötyögtünk a kocsival a kerítés előtt, én bőszen kerülgettem a kátyúkat, Feleségem eközben észrevette a bejáratot. A körforgalomnál pördültünk egyet, s a vakító napsütésben visszamentünk a kapuhoz. Sorompó, biztonsági őr. Gondoltam, hogy ide nem jutunk be. Azért megálltam, remélve, valahol csak beosonunk. De az asszony megoldotta a dolgot, elsétált a sorompóhoz. Ott beszélgetett a portással, majd vidáman jelezte, szabad az út.

20160206_145117.jpg

A HA-LIX megbontott vezérsíkkal, hajtóművek nélkül.

dscf2314.JPG

Remélem hamarosan egyben lesz!

A sorompónál regisztráció, biztonsági ismertetés, és mehettünk is. Micsoda szimpatikus ügyintézés! Kéz a kézben, hunyorogva a naptól, a főépület felé mentünk. Azért jobb bánásmódot érdemelne, történelmi egy repülőtér. Onnan balra fordultunk, irány a hangár. Kutattam az emlékeim között, hogy annak idején melyik légitársaság kis gépei is voltak itt? De nem jutott eszembe, pedig akkor nagyon futott. Csak arra emlékeztem, hogy egy Mi-8-as biztosan volt itt, narancs-kék festésben...

dscf2299.JPG

Függeszkedés egy pont felett

dscf2286.JPG

Makulátlan tiszta ég, a HA-SLE ki is használja a repülőidőt.

20160206_144033.jpg

Akkoriban ilyen biztosan nem volt errefelé.

dscf2328.JPG

Ez egy Teve feje.

20160206_145206.jpg

Kicsit rontja a képet a pad, meg az odaparkolt dobozos. De a gép, az fenséges!

Szerencsénkre a jó idő kicsalt pár repülőst is. A túlsó végén a reptérnek helikopter gyakorlatozott, kisgépek jöttek mentek. Mint egy mini repülőnap.Mindketten nagyon élveztük, hogy teljesen testközelből láttunk mindent. Csattogott a gép, gyűltek a fotók. Kicsit átfagyva, de a jó levegőtől felfrissülve, elégedetten sétáltunk vissza a kocsihoz. Biztosan nem fog eltelni megint 22 év, mire visszajövünk. 

   dscf2308.JPG

Igazi harci gép elbújva a fal mellett, de nem volt egyedül.

dscf2311.JPG

JAK-52, ilyet csak terepszínben és pirosban láttam eddig.

dscf2331.JPG

Nem csak a Meki előtt pihen kiszolgált Ancsa! S mennyivel szebb ez!

dscf2323.JPG

PZL-104, Wilga. Nem csak ő volt lenyűgözve!

20160206_150842.jpg

Feleségem kedvence.

Szólj hozzá

Cessna Repülőtér AN-2 HA-LIX Acélszárnyak