2016. jan 18.

Amikor egy Csörgő indul

írta: DDQ
Amikor egy Csörgő indul

A 418 156 hideg indítása

dscf1929.JPG

Répavonat, üres vonat, tartályvonat, gabonás kocsik, konténerkavalkád Ferenvárosban

Ferencváros. Kedvelem. Mármint a pályaudvart és a rendezőt. A többi vonatkozás erősen hidegen hagy. Pompás vasút nézegető hely, a hatalmas felüljáróval, s a jelentős forgalommal együtt. Mindig élvezetes ide elzarándokolni, hiszen a legtöbbször adódik valami érdekes, fotózni való. Egyik látogatásom alkalmával arra lettem figyelmes, hogy valami nagyon erőlködik. Halottam, hogy egy dízelt pörgetnek, de az nagyon nem akar beindulni. Olyan mélyen, levegősen dohogós hangja volt a gépnek. Egy darabig nem is tudtam, melyik gépet hergelik. Állt bent Szergej, Csörgő, Púpos is. De nem láttam mozgást egyik gépnél sem. Aztán jöttek a füstjelek. Az  156-os az 178-as takarásában állt a fűtőház előtt, az kezdett el füstöt eregetni.

dscf1918_1.JPG

dscf1920.JPG

Köhög, prüszköl, dadog

Elsőnek egy kis pamacs, aztán hörgés. Aztán nagyobb fehér pamacsok jöttek…Végül már úgy nézett ki, hogy a bömbölő gép megharagudott a világra és mindent beterít füsttel. Vagy csak el akart bújni, s így akarta magát álcázni. Mint a hadgyakorlatokon a harckocsik. Mindennek kinézett, csak nem egészségesen működő dízelnek. Gőzösöknek is dicséretére válna az ilyen füst. Aztán jó pár percnyi dühös füstölgés után, kitisztult a füst, és hangja is egészséges lett. Közben én ide - oda talpaltam, mert nagy volt a forgalom, s mindent látni akartam!

dscf1916.JPG

dscf1921.JPG

Mint azóta megtudtam, ez normális a Csörgőknél, ezek így indulnak! 
Később a két összekapcsolt Csörgő nekiindult és 156-os kitolta a 178-ast. Egészen a felüljáróig lökdöste, majd egy kis pihenő jött. Én felettük állva néztem, és hallgattam a Csörgőhangot. S persze videóztam is, nem minden nap álldogál az ember Csörgő felett! A páros arrább húzott, túl a váltón. Átváltottak, és úgy mentek vissza, a villamos telep felé. Gondolom próbáztak egyet, nagy nyikorgások közepette.

dscf1962.JPGdscf1966.JPG
Most sem kellett csalódnom Ferencvárosban, érdekes eseményt szemlélhettem, testközelből…

dscf1908.JPG

Bekocog egy Szili hármas

dscf1980.JPG

Mérőkocsis Szili páros / a hátsó Szili szintén 156-os, mint a Csörgő /

Szólj hozzá

Vonat Vasút Csörgő Mozdony