2016. jan 26.

Debrecenbe kéne menni...

írta: DDQ
Debrecenbe kéne menni...

Egy korábbi kirándulás emléke

dscf1846.JPG

Kilátás az állomás felé

November van, de még mindig csodás kiránduló idő . A közelgő baljóslatú előrejelzések bekövetkezte előtt, még kihasználjuk a időt. Megbeszéltük, hogy irány valamerre! Nekem beugrott Debrecen. S Kincsemnek is tetszett az ötlet, közben megnéztem a mi a helyzet ott, s úgy láttam lesz az állomáson is fotózni való!

Nem maradt más, mint útra kelni! Kicsit szeles, kicsit borongós volt az idő, de kirándulásra még épp jó. Debrecen szép, bár Kincsemmel megegyeztünk abban, hogy Szegeddel nem versenyez. A Nagytemplom előtti tér nagyon előkelő lett, az épületek rengeteg építészeti szépséget kínálnak. Az Aranybika szálló kívülről egy kicsit szürke, kicsit retró…de sugárzik belőle a hírneve. A nagy nézelődésben megéheztünk, de a belváros kínálat valahogy nem fogott meg…

Enni, végülis egy kicsit kiljebb, a Casablankában ettünk. Minden képpen meg kell említeni a helyet! Csendes, apró vendéglő, Casablanca plakátokkal, fényképekkel díszítve. Az étlap elég jó kínálatú, s a kiszolgálás pazar! Az ételek is elnyerték a tetszésünk, s árfekvése is igen kellemes volt.

Ebéd után elővezettem a vonatfotózási szándékomat, Kincsem beletörődött. A nap is kisütött, semmi akadálya nem volt a fotózásnak. De most nem a nagy állomást kerestem fel, hanem a térképen látott felüljárót céloztam meg. Tapasztalat, hogy a gyalogos felüljárókról szuper módon belátni mindent, csak a felső vezeték erdő akadályozhat kissé. Nem sokára meg is volt a felüljáró, csak egy gond volt vele…Nem látszott a feljárata! A külső vége egy épületben ért véget. Az épület meg, ahogy néztem, lakatlan, elhagyott állapotban ácsorgott. Már - már veszni láttam a jó kis fotózást, s úgy gondoltam, marad az állomás. De a kisördög motoszkált bennem, így az üres parkolóba tettem a kocsit, Kincsemet ott hagytam, vigyázzon rá. Én meg elindultam felderíteni, hátha találok valami lehetőséget. Az épület zárva, belül üres. Így szépen elsétáltam előtte, s megtaláltam a nyitott bejáratot. A külső lépcsőház érintve az épület belsejét felvezetett a tetőre. Itt újabb akadály látszott, ugyanis egy üveg ajtó állta utamat. Azon keresztül néztem sóvárogva felüljárót, ahogy átívelt a sínek felett. Közel léptem az ajtóhoz, s meglöktem, csak úgy lemondóan… úgy kellett utána kapnom, ugyan is halkan, könnyen kinyílt! Szabad volt az út! S már halottam is egy dübörgő gépet. Félig alattam egy Csörgő tolt kifelé kopott kocsijait és a vezérlőt! A híd beleremegett a dübörgésbe, s engem megcsapott a füst…Annyira lekötött a látvány, hogy még fotózni sem tudtam, csak néztem…

dscf1870.JPG

A fűtőház előtti sor, még fentről

De aztán magamhoz tértem, elővettem a gépet s lőttem. Vágányrengeteg, oszloperdő. Közben bekúszott alám egy Uzsgyi, a ragyogó napsütésben beosont az állomásra. A fűtőház előtt pedig ott sorakoztak a kedvencek. A M41 322 Hörgő, orrát a napsütésbe tartva, mögötte az M44 812, s a nagyvasak egyike, M62 322 Szergej! Csak ők látszottak, de bujkált ott még egy Csörgő, még két Szergej, s a kistesók. Kicsit távolabb még egy szerelvénybe sorozott Csörgő is látszott…A bőség zavara, mit is fotózzak?

dscf1865.JPG

Az M62 204 törődötten a soron

Ott volt még a dögsor, az élén a M62 204 Szergej búsongott erősen kopottan, mögötte bujkált egy Csörgő, az mögött egy másik mozdony, s vagonok zárták a sort. A dögsor érdekesnek ígérkezett, de mivel szembe fényben állt, úgy döntöttem irányba veszem, közelebbről is meglesem őket. Semmilyen tiltótáblát nem láttam, átgyalogoltam a felüljárón, le a lépcsőn. S már bent is voltam. Senki nem jött elém, s én ártatlan képet vágva elkezdtem sétálni. Megkerültem az épületet, s a téli felkészítés nyomaiba botlottam. Fagyállós tartályok, alkatrészek, motorok, áttételházak mindenfelé! S megláttam egy vakvágányon, hóekék mögött ácsorgó Csörgőt.

dscf1855.JPG

Az M41 2144-es Csörgő meggyalázott maradéka

A „ soknégyes „ hullája állt ott félrelökve. AZ M41 2144 nyitott akkutérrel, lefosztott forgóvázon, betört üvegekkel, némi graffitivel, vakon nézett rám. A leveleit vesztett fa mellett, a hűvös őszben szikrázó napsütés erőtlenül melengette. Próbáltam a legelőnyösebb helyről fotózni, ugyanis elszomorított az oldalsó látvány…Közben rám ijesztett az 448 412. Ugyanis kivágtatott az épületek közül, lefékezett a közelben. Én meg a szívinfarktust kaptam, hogy a nagy szombati nihilbe beledübörgött. Elváltották előtte a váltót, és már el is húzott onnan.

dscf1857.JPG

Az ijedelem okozója

dscf1859.JPG

Munkába megy Szergej

Az éppen visszanyert nyugalmamat máris megzavarta az előbb látott Szergej! M62 322 követte az előző mozdonyt, de sokkal impozánsabban! S ahogy otthagyott, előtűntek a tesók. Istenem, itt tobzódnak a Szergejek!!! A M62 327 és M62 163 is a fűtőház előtt napfürdőzött. S az M41  322 motort indított, s szolgálatra készült. Fülem itta az újabb dízel hangját!

dscf1853.JPG

Ők ma nem dolgoznak

Jó társaságban repül az idő, s volt mit nézni! Egy Bzmot mögött egy Remot Csörgő, sajnos nem mertem beljebb menni, hogy a pályaszámát is lássam! De ne legyünk telhetetlenek!

dscf1850.JPG

Újra a dögsor felé vettem az irányt, a kapu nyitva, tábla sehol. Délcegen mentem arra, ugyanis volt bent valami, ami nagyon érdekelt! Mintha egy Mdmot ácsorgott volna a dögsor egyik végén…

dscf1879.JPG

S akkor találkoztam egy Vasútőrrel. Egy rakat macskával körülvéve őrizte a telepet. Hozzá léptem, s bemutatkoztam. Ezt ő is megtette, szívélyesen fogadott. Kérdésemre elmondta, hogy nem mehetek beljebb, s ő nem is engedhet be. Puff. Elérhetetlen a vas… Nem húztam fel magam, hiszen a szabály az szabály, s az Őr csak a munkáját végzi. S jól is csinálja, nagyon kulturáltan, de határozottan.

dscf1867.JPG

Csendes elmúlásban

dscf1868.JPG

Visszamásztam a felüljáróra, s igyekeztem az optikával közelebb hozni a gépeket. Volt még bent sok vagon, egy másik Dácia, két Csörgő is, de már csak a távolból néztem őket. Néhány képet csináltam még a napsütést kihasználva, de a lényeg rejtve maradt.

Kincsem a kocsiban várta, hogy induljunk tovább, hiszen várt még ránk a Hortobágy. Ide meg még vissza kell jönnöm, s máshonnan kell megközelítenem a telepet, de most csak ennyi időm volt.

Szólj hozzá

Vonat Vasút Csörgő Mozdony Szergej