2016. máj 15.

Helló, Pécel !

írta: DDQ
Helló, Pécel !

Vonatfotózás szakadó esőben, meglepetés Nohabbal

psx_20160512_195745.jpg

Pécel állomása a felüljáróról nézve. Tipikus vidéki állomás, kerékpárok láncolva a legtöbb oszlophoz, s autók állnak minden lehetséges helyen. Az állomás a régmúltat idézi, néhol aládúcolva. De van Utasellátós / nem, nem az a fajta, ahol azokat finom csomagolt sütiket lehetett kapni/ büféje, s bár a parkja leromlott, nem borítja szemét, s eléggé rendben is van tartva, a lehetőségekhez képest.

Lógtam a melóból /hivatalosan/ , s ezt olyan élvezettel tettem, mint annak idején, amikor az iskola mellé mentem. Igaz akkor nem hivatalosan, magánkezdeményezés volt, pofon lett a vége... Nem úgy indult a nap, ahogyan terveztem, de mindenképp vonatot akartam fotózni. Mire végeztem a kötelező körökkel, úgy döntöttem, nem megyek be Kelenföldre. Inkább a közelbe települök ki, valahova a nyílt pálya mellé. Egy kis műholdas felderítés után nekivágtam. Ténykedésem nem sok siker koronázta, mivel hiába jártam be a pályát Rákoscsaba és Pécel között. Mindenhol vagy égig ért a növényzet, eltakarva mindent, vagy térdig ért a szemét. Mivel Josie nem terepjáró, bár időnként igyekszem meggyőzni az ellenkezőjéről, s friss peres gumik voltak rajta, visszatértem az aszfaltra. Így jutottam el a Péceli vasútállomásra. 

dscf4586.JPG

A Rákoscsaba felőli oldal

dscf4572.JPG

A Hatvan felé tartó személyvonat

psx_20160512_195601.jpg

Az ÖBB tehervonata érkezett Rákoscsaba felől, vegyes kocsikkal

 Elhelyezkedtem a felüljárón, s vártam. Igazából a remélt nagy forgalom elmaradt, s nem történt semmi extra. Bekocogott pár személy, jött egy tehervonat, majd el is ment.Nézelődtem az állomáson, hiszen sosem álltam itt meg. Néha átrobogtam rajta vonattal, de sosem volt úti cél.

dscf4590.JPG

dscf4592.JPG

Távozóban Hatvan felé

S amikor a teher kihúzott az állomásról, eleredt az eső. Nem is eleredt, a nyakamba szakadt. Uzsgyi, irány a kocsi. Nos, addig nem értem el, a raktár beugrója alatt találtam menedéket. S megindult az özönvíz.

psx_20160512_194751.jpg

A 431 259 a szakadó esőben, vízpárát vet az áramszedője

psx_20160512_194938.jpg

S az eső csak zuhogott tovább

psx_20160512_195328.jpg

A 432 377 szinte ki sem látszik az özönvíz mögül

Hiába reménykedtem, nem csillapodott az eső. Elszomorodva kémleltem a kocsi felé. Ami nem volt messze, talán 200 méterre, de ebben az időben lehetetlen küldetésnek látszott eljutni odáig. Unalmamban a macskakövet fotóztam magam előtt, amikor a szemem sarkából megláttam : Egy NOHAB közeledett Hatvan felől!

psx_20160512_194323.jpg

A 19-es jött szembe, s mire előszedtem a gépet, majdnem beért az állomásra. Egy pálya karbantartó szerelvényt húzott. Vele legutóbb Környén találkoztam, véletlenül. Nagy volt az öröm, hogy mégis csak megérte a mai nap, itt az egyik kedvencem! Szeretem ezeket a nagy gépeket, a bumfordi formájukkal, és morgásukkal együtt. Vonatvadászataim vágyott nagyvadjai, akikkel csak a jószerencse segítségével találkozom. Persze a megleshetném őket a Parkban, vagy nosztalgia járatok élén is, de ez így izgalmas!

psx_20160512_170619.jpg

psx_20160512_194416.jpg

Miután távozott, s az eső nem akart szűnni, mégiscsak elcsomagoltam a gépet, s végigzuhanyoztam az utat a kocsiig. Az eső ellenére jó érzéssel távoztam Pécelről. S akkor még nem is sejtettem, hogy pár napra rá, a 001 lesz, amibe belebotlok, az ország másik felén. De erről majd később.

 

Pécel 2016.05.12. 

 

Szólj hozzá

Vonat Vasút Pécel Mozdony Nohab Váltó M61019