2017. jan 23.

Egy igazi nagy vas, az LTE Transmontanája

írta: DDQ
Egy igazi nagy vas, az LTE Transmontanája

Véletlen találkozás Gödöllőn

psx_20170121_161732_medium.jpg

Szerintem nagyon eltalálták a formát és a színt

A hétvégén szükségünk volt egy kis napfényes sétára. Ezt gondoltam összekötni egy fotó sorozat első tagjának elkészítésével. Az idő szép volt, s nem volt különösen hideg sem. A kötelező köröket letudva, már a kiszemelt helyen is voltunk. Szépen nekikészültem, állvány elő, rászerelem a gépet, topogok ide oda, állítgatom a masinát. Aztán a nézőkébe nézve katt, fotó. S rögtön üzenet. Memória megtelt! Az nem lehet, hüledezek! Mindig üres kártyát teszek a gépbe! Persze, teszek. Csak nem most. Üresen tátog a kártya helye. Kissé "idegállapotba " kerülvén körbe toporgom a kocsit, s rendesen körül sem nézve megállapítom, a tartalék kártyák sincsenek itt. Bár feleségem jelzi, szerinte van a kocsiban kártya...Magamat ostorozva elpakolok. Aztán a kezembe kerül a fedélzeti kamera tartalék kártyája...Újra előszed mindent, s fotóz! Pont volt még annyi hely rajta, hogy amiért jöttem az ráfért. S nem volt más hátra, csak egy jó kis séta a parkban. Igazán jól esett a friss levegőn. Megint megállapíthattam, a fotózás nem kapkodós meló.... 

psx_20170121_161923_medium.jpg

Nagyon pontosan áll a jelzésnél

A séta után irány az állomás, gondoltam, arra megyünk haza, hátha akad valami. Ahogyan gurultam az állomás mellett, felfigyeltem komótosan érkező mozdonyra. Csodás kék színben ragyogott a napsütésben, s úgy láttam lassan meg is áll. Befordultam a parkolóba, feleségem felajánlotta, hogy vigyáz a kocsira. Így már szálltam is ki a kocsiból, hogy becserkésszem a gépet. Persze a fényképezőgép a kocsiban maradt, mert hát ugye a memóriája nem csak a gépnek véges...

psx_20170121_195852_medium.jpg

psx_20170121_200022_medium.jpg

psx_20170121_162120_medium.jpg

Így telefonnal lőttem pár képet az LTE matricás Transmontana mozdonyáról. A mozdony gépmenetben volt, előírásosan várakozott a táblánál. Ragyogóan nézett ki, mintha most jött volna le a gyártósorról. Az oldalán matricázás, Henri Marie Coandă -t ábrázoló kép. A román feltaláló, aki jeleskedett az aerodinamikában, hajtómű és repülőgép tervező is volt, az Ő tiszteletére és születésének 100. évfordulójára díszítették fel a gépet. A mozdony, a 24. ilyen gép, ami kigördült a Softronic gyárból, 2016.évben. A  91 53 0480 024-5 pályaszámú mozdony az LTE tulajdonába került, a gyár szerint 6000 kW teljesítményű, Co'-Co' tengelyelrendezésű , 25 kV/50Hz-en üzemel. Tetszetős, elegáns vonalú ez a hatalmas gép, s nagyon csendes. Később ki is húzott az állomásról, de előtte megvárta míg szabad utat kap. A 431 279 szemből érkezett, a 480 008 viszont mögüle érkezett, s vágtatott tova. S a nyomában elkocogott ő is.

Ime, a videók,  a két áthaladó gyorsvonatról és a kihúzó Transmontana-ról

Szólj hozzá

Gödöllő Vonat Vasút Váltó Transmontana LTE 91530480024-5 431 279 480 008